מהו עיצוב בית כפרי?

בכל פעם שאנו נתקלים במונח "עיצוב בסגנון כפרי", התמונות שיעלו בראשינו תהיינה כאלו המתארות עיצוב חמים, רגוע ומזמין. מעטפת עשויה אבן גסה או חיפוי מחוספס, כולל גג רעפים צבעוני או אדמדם. אלמנטים עשויים חומרים טבעיים כמו עץ, אבן טבעית, שימוש בברזל מושחר, נחושת או פליז וכמובן דגשים על חיבור עם הטבע והרמוניה מושלמת המחברת את החוץ עם פנים הבית. לא תמיד היה הסגנון הכפרי פופולארי בארץ, ככל שה"כפר הגלובלי" שלנו הלך והתקרב אלינו דרך הרשת, כך הפלגנו אל מקומות רחוקים מארצנו החמימה ונחשפנו אל הסגנון הכפרי האירופאי, אותו אימצנו בשמחה אל הבית הפרטי שלנו.

מהו עיצוב בית כפרי מלא?

עיצוב בסגנון כפרי כפי שציינו מבוסס על אלמנטים טבעיים וצבעים חמים בעיקר, אך ישנם כמה מנעדים לסגנון זה, החל מסגנון כפרי לייט/ מודרני נקי מאלמנטים קישוטיים יתר על המידה וכלה בעיצוב כפרי מלא / רטרו לעתים, כאשר האווירה נשמרת ע"י איזון ומינון מותאמים.
בארץ שלנו ניתן לראות את הטווח של הסגנון אך תמיד יהיו עקרונות עיקריים עליהם יש להקפיד על מנת לייצר חללים הרמוניים מושלמים:

חומרים

החומרים בסגנון כפרי יהיו תמיד חומרים טבעיים (אבן, עץ מסוגים שונים – בתקרה, רצפה, על הקירות) אלמנטים של ברזל מושחר, אלו מעניקים תחושת חמימות מזמינה.

צבע וגוונים

פלטת הצבעים בסגנון הכפרי תהיה מבוססת על גוונים חומים, ירוקים, תכלת, צהוב, שמנת.
ריהוט. לרוב נראה ריהוט כפרי עשוי עץ (גושני בדר"כ) ויש כאלו שיעדיפו גימורים גסים על פני אלו הרגילים או נגרות עתיקה אותנטית. פריטי הנגרות יכולים לקבל גוון צבע טבעי או שמנת כולל פיתוחים עיצוביים בהתאמה.
תאורה

התאורה הכפרית נחלקת לשתי קבוצות – האחת – תאורת עבודה פונקציונלית והשנייה- תאורת אווירה חמימה ונמוכה. גופי התאורה בעיצוב בית כפרי יהיו עשויים פליז או נחושת בדר"כ, כולל שרשראות טבעות גסות/ עשויות ברזל מושחר. ישנם שנדליירים קסומים עם זכוכיות צבעוניות הנותנים עומק וניחוח ייחודי לאווירה בבית.
גופי התאורה יכולים להיות תלויי תקרה / צמודי קיר / מנורות עומדות כולל נורות בעלות גוון צהוב חם.

השלמות ואביזרים

זה הדובדבן של העיצוב הכפרי והשמים הם הגבול, כאן אנו יכולים בהחלט לחגוג את הסגנון במקסימום בעזרת מדפים, שולחנות קפה, שטיחים, כריות ווילונות (פריטי טקסטיל שונים עשויים בדי כותנה / פשתן מחוספסים בעלי טקסטורות תואמות) מראות ואביזרים נוספים המשתלבים בחלל ומעניקים לו את האווירה החמימה והכפרית.

הבית הכפרי שלכם

אז דברנו על האווירה ועל החומרים, החיבור בין הטבע בחוץ לתוך הבית, אך כיצד תחברו את כל אלו אל הבית הכפרי הפרטי שלכם? אנו בטוחים כי יש לכם את החלום ואת התמונה המלאה על הבית שלכם, יש בו גג רעפים, יש בו גינה מלאה צמחים ריחניים ירוקים כל השנה, התקרה מוגבהת עשויה עץ חשוף (מלא או בחלקו) ותאורה תלויה משגעת משתרבבת מהתקרה. כאשר תתכננו את הבית הכפרי שלכם חלק מסיבי מהפרויקט יהיה על פריטי הנגרות השונים, המטבח, ארונות הבגדים / האחסון, תכנון נישות עם מדפי עץ גושני, אבל מה קורה עם הדלתות בבית? אלו מקבלות מקום של כבוד ויחס מועדף, שכן דלת הכניסה לבית הכפרי היא קבלת הפנים שלכם והיא זו שתספר את הסיפור שלכם כלפי חוץ וכל מי שמתארח אצלכם. אז בואו נתכנס אליהן וניתן להן את הכבוד הראוי.

דלתות בסגנון כפרי. איך אפשר שלא להתרגש?

פתחים גדולים ותאורה טבעית המציפה את החלל מחמיאים לצבעוניות הכפרית ולחומרים היכולים לעתים לייצר תחושת כבדות. אנחנו תמיד נשאף לייצר מפתחים גדולים המשקיפים אל גינה או מרפסת שמעוצבת גם היא בסגנון כפרי חמים ומדויק. החיבור בין הפנים לחוץ והכנסת הטבע לבית היא אחד הדברים שנקפיד עליהם עוד מהשלב הראשוני של תכנון החלל.
דלתות כניסה כפריות הן אלו אשר יעצבו את הדמיון שלנו כאשר אנו מגיעים אל פתח הבית ונתקלים בהן. לדלתות כניסה כפריות יש את היכולת להעניק את התחושה החמימה והמזמינה עוד לפני שנכנסים הביתה וכאשר אנו נמצאים בתוך הבית, הן משלימות את המראה העיצובי באזור הכניסה/ הסלון.
את דלתות הכניסה הכפריות ניתן להתאים ולעצב לכל גודל / סגנון / אלמנטים עיצוביים מתאימים וכו'. כאשר אתם בונים בית חדש – דלת הכניסה תקבל התייחסות מלאה המשליכה על מבואת הכניסה מחוץ לבית ובתוכו. כאשר מדובר בהחלפת דלת ישנה, אזיי, באם נרצה בכך, נוכל להתאימה לסגנון הקיים בתוך הבית (על כל המגבלות שבכך) או פשוט ללכת עם החלום שלנו לדלת כניסה כפרית אמיתית ונעצב אותה בגודל שנרצה, עם סוג החומר והעיצוב שנבחר.
בהנחה שמדובר בדלת שאינה בעיצוב אישי, ניתן לשוטט ברחבי הרשת ולבדוק את האפשרויות העיצוביות הקיימות בחנויות השונות ולבחור את זו שאהבתם ביותר.

אם אתם שייכים לזרם הכפרי קלאסי, כדאי להתייעץ עם מעצב/ת פנים, או להתלוות לרכישות של פריטים / ריהוט וכו' על מנת להשיג את התוצאה המושלמת של בית כפרי נעים, חמים ומזמין.

דילוג לתוכן