כשחושבים על הבית האידיאלי רוב האנשים חושבים על בית עם גינה. אממה, מה שהם לא חושבים עליו, זה שגינה לא נוצרת מעצמה, והיא דורשת השקעה, עיצוב נכון, תשתיות, תאורה, מערכות מים, ועוד הרבה אלמנטים אחרים שפשוט לא נוצרים מעצמם. ובכל זאת, אין ספק שגינה מטופחת ומעוצבת היא אחד המקומות הנפלאים שיכול להיות לבית, וזה בהחלט המקום שבו אנו יוצרים זיכרונות עם המשפחה והחברים, יושבים על כוס יין בסוף יום עבודה, ופשוט נהנים מהאוויר הצח בפרטיות ביתנו. ובכן, אם החלטתם שהגיע העת להשקיע בגינה שלכן ולהפסיק לדחות זאת למחר, כדאי שתכירו את ליטל פז, האדריכלית ומעצבת הפנים המובילה בארץ, שיודעת להפוך כל חלל חיצוני ופנימי לשטח וויזואלי מרהיב.

כיצד מתכננים עיצוב גינה בבית פרטי?

ובכן, כשמתכננים עיצוב גינה בבית פרטי צריך לקחת בחשבון את רצונות הלקוח ואת ההעדפות העיצוביות שלו, ולשלב אותם באלמנטים של אחדות, קנה מידה של החצר, איזון, מרקם, צבע, תאורה ורצף. כמו כן, חשוב להבין מהי מידת התחזוקה השוטפת שהלקוח יכול ורוצה להעניק לחצר, וכמובן מהו התקציב הייעודי לעיצוב הגינה. לא פחות חשוב, על המעצב להבין את החזון של הלקוח "ולתרגם" אותו לעיצוב שמצד אחד מעניק וויזואליות ואסתטיקה מרהיבה, ומצד שני מאפשר רמת פונקציונליות אופטימלית.

אילו אלמנטים יש לשלב בעיצוב גינה בבית פרטי?

עיצוב הגינה מתחלק לשני חלקים: הפן העיצובי, והפן הלוגיסטי. לדוגמא, בפן הלוגיסטי חשוב להתאים את הצמחייה המתאימה לסוג האדמה, ולתנאי האקלים השונים, יש לבחור בתאורה שמצד אחד תהיה חסכונית ומצד שני תשדרג את נראות הגינה (וגם תעניק תאורה מספקת), יש לתכנן את תשתיות המים והחשמל, ויש ליצור איזון בין הצמחייה לקנה המידה של החצר. לעומת זאת, בפן העיצובי, חשוב לבחור בריהוט גן מתאים הן מבחינת נראות והן מבחינת נוחות, לנצל את החלל באופן אופטימלי, לבחור בחומרי הגלם מתאימים (כגון פרגולות מעץ, או ממתכת), ולעצב את החצר בהמשכיות לאופי הבית. מאוד חשוב שלעיצוב החצר יהיה חיבור הורמוני לעיצוב פנים הבית.

עיצוב גינה בבית פרטי: הסטודיו של ליטל פז

הסטודיו של ליטל פז הינו סטודיו המתמחה בעיצוב גינות ואדריכלות נוף. עם ניסיון של שנים, פרויקטים גדולים, ומוניטין חסר דופי , ליטל פז היא אחת המעצבות המוכרות והמבוקשות בישראל, ועיצובים רבים שלה גררו שבחים ממומחים ואנשי מקצוע מובילים בארץ. היתרון המובהק של ליטל כמעצבת זו האינטליגנציה הרגשית הגבוהה שלה שמסייעת לה להבין ולנתח את צרכי הלקוח וליצור עבורו משהו חדש ומקורי בהתאם לסגנונו האישי. כמו כן, מעבר ליכולת המרהיבה של ליטל ליצור אלמנטים ייחודיים של אור וצל בשטחי החוץ, היא גם יודעת למצוא את האיזון המדויק שבין יוקרה לטבע מבלי לאבד את הפרקטיות או להפחית מרמת הפונקציונליות של החלל.

דילוג לתוכן