בעוד שלא מעט אנשים חולמים על בית עם גינה, עבור אלה שיש להם אחת יודעים שמדובר באתגר לא פשוט לשמור על גינה מטופחת או אפילו לעצב אותה. ובכל זאת, אם יש דבר ששווה את ההשקעה הזו, זו הגינה שלנו. מדוע? כי גינה קטנה ומעוצבת לא רק מוסיפה רבות לחצר שלנו בפן הוויזואלי והאסתטי, היא גם מעניקה לנו פינה שקטה ונעימה לשבת בה, מקום קסום לארח בו חברים ומשפחה, ומקום שבו אפשר לשבת ולהנות מהבריזה עם כוס יין או תה בסופו של יום ארוך ומתיש. נשמע מדהים לא כך? אך כדי שתהיה לנו גינה מעוצבת צריך לקחת בחשבון כמה וכמה אלמנטים שונים וחשובים שעליהם מיד נפרט.

אך ראשית, מדוע חשוב לטפח את הגינה בחצר?

ובכן, גינה מטופחת היא הרבה יותר מאסתטיקה, גינה מטופחת משפיעה רבות על האווירה של החצר, ואף משפרת את איכות האוויר בתוך הבית. מעבר לכך, לצמחיה ופרחים יש השפעה עצומה על המצב הנפשי, וככל שהגינה שלנו יותר ירוקה כך היא גם יותר מרגיעה ומעצימה את תחושת השלווה של הסובבים לה. לא פחות חשוב, כפי שוודאי אכפת לכם מהוויזואליות של החלל הפנימי של הבית, כך גם חשוב שתשקיעו בחלל החיצוני. בסופו של יום החצר שלכם היא חלק מהבית שלכם, וזה חשוב לטפח, לנקות, ולהשקיע בה, בדיוק כפי שהנכם משקיעים בעיצוב הבית.

אילו אלמנטים כרוכים בתהליך של עיצוב גינה קטנה?

אם חשבתם שעיצוב גינות זה רק כמה עציצים בחצר אז אתם טועים ובגדול. גינה קטנה ומעוצבת זקוקה לתשתית נכונה, ניצול חלל מדויק, תאורה מתאימה, התאמת סוג הצמחייה, שימוש באור וצל, בניית גישה, שימוש בצבעים ומרקמים, ניצול ותכנון השטח ועוד. כמו כן צריך לקחת בחשבון את התנאים הסביבתיים ואת עונות השנה המתחלפות, והכי חשוב? הוא שלאחר עיצוב הגינה יש להקפיד ולטפח אותה כדי לשמור על הקיים, וזה כולל ניקיון ותחזוקה מוקפדת.

עיצוב גינה קטנה עם ליפז כהן

חושבים לעצב מחדש את הגינה הקטנה שלכם או סופסוף לממש את הפוטנציאל הטמון בה? הכירו את הסטודיו לעיצוב פנים ואדריכלות של ליפז. מעבר לכך שמדובר בסטודיו שמתמחה במגוון רחב של תחומים כגון תכנון אדריכלי, עיצוב פנים, תוספות בנייה, היתרי בנייה, עיצוב חדרים, ועיצוב גינות, ליפז עצמה נחשבת לאחת מהאדריכליות המובילות בארץ. כשמדובר בעיצוב גינה, ליפז והצוות שלה מעצבים במקצועיות את השטח החיצוני של הגינה בתהליך פרטני ומתוכנן מראש שמתחיל בהבנת רצונותיו של הלקוח ושרטוט החזון לתוכנית אדריכלות נוף ממשית. התוכנית כוללת יצירת תוכנית לבניית שבילים וקירות (בהתאם לבקשת הלקוח ובהסכמתו!), התאמת חומרי הגלם לתנאים החיצוניים ובאיכות הגבוהה ביותר, פריסה ושתילה תוך ניצול השטח בצורה חכמה והתאמת השתילים לסוג האדמה, בחירת תאורת חוץ, ואלמנטים נוספים שיעניקו לכם בתום התהליך מרחב חיצוני יפיפה ואת הגינה הקטנה שתמיד חלמתם עליה.

דילוג לתוכן