בעוד שאנשים רבים חולמים על בית עם גינה, יש אנשים שמבינים שהגג שלהם יכול להפוך לגינה המושלמת עם נוף מרהיב שקיים רק בשחקים. למעשה, אם תחשבו על כך, גינה על הגג זה פשוט רעיון גאוני, והשילוב של הבריזה הנהדרת עם העיצוב הירוק והטבעי יכול בקלות להפוך לגן עדן עלי אדמות. ועדיין, עיצוב גינות גג דורש הבנה בתחום והיכרות מעמיקה עם תנאי השטח, שלא תמיד מראים "רחמים" על הצמחייה שלנו, ולא פחות חשוב, ראייה מרחבית לניצול אופטימלי של החלל. ובכן, כשמדובר בעיצוב גינות גג, ליטל פז היא בהחלט אחת המומחיות המובילות בתחום, ובעיצוב פנים בפרט, ובעזרת הידע, הניסיון, והחשיבה היצירתית של אחת האדריכליות המבטיחות בארץ, הגג שלכם יכול להפוך לגינה שתמיד חלמתם עליה ויותר.

מה חשוב לקחת בחשבון כשמתכננים גינה על הגג בפן הלוגיסטי?

כיוון שמקומות גבוהים וחיצוניים חשופים לחסדי מזג האוויר, חשוב להבין שיש צורך קריטי בשוברי רוח ויצירת צל. אומנם בישראל במרבית השנה מדובר באקלים חם ויחסית נוח, אך מספיק סערה אחרת כדי להחריב את הגינה היפה שלכם. מעבר לכך, חשוב לזכור שאם הנכם מתכננים לבלות זמן על הגג ולארח אנשים, כדאי להיערך לכך בצורה נכונה, ולתכנן את עיצוב הגינה בהתאם לכך הן מבחינת עיצוב וויזואלי, והן מבחינת פונקציונליות. כמו כן, למרות שאין לנו בארץ הרבה סופות רעמים, בהחלט יש לנו שמש יוקדת שיכולה לייבש את הצמחייה (וגם אותנו!), ולכן זה חשוב לתכנן היטב את מערכת המים וההשקיה, ולבחור בצמחיה המתאימה ששיטת הגידול שלה תואמת את התנאים הללו.

אילו אלמנטים נוספים כרוכים בעיצוב גינת גג?

ובכן, אחד הדברים שחשוב לזכור זה שגג חשוף הוא גג ללא פרטיות. לשם כך, כדאי לתכנן את עיצוב הצמחייה באופן שייווצר "חוצץ" המפריד בינכם לבין העיניים המציצות אל מול הגגות שמסביבכם. בנוסף יש לזכור שלתאורה יש תפקיד משמעותי על הגג, ובשעות הערב חשוב שתהייה תאורה מספקת, אסתטית, ואם ניתן אקולוגית. כמו כן, האלמנט החשוב ביותר בעיצוב גינת גג זה בטיחות. בסופו של יום מדובר במקום גבוה ולעיתים לא מאובטח מספיק, ומאוד כדאי לשתול עצים ושיחים גבוהים לא רק בשם הפרטיות אלא גם כדי ליצור אמצעי בטיחות נוסף שירחיק ילדים (וגם מבוגרים) משולי הגג.

עיצוב חלל הגג

כשמדובר בעיצוב החלל עצמו, הסטודיו של ליטל פז מתמחה בעיצוב גינות ובאדריכלות נוף למרחבים ציבוריים, פטיו, גינות, בנייני משרדים, בתים פרטיים, גינות גג בפנטהאוז, וילות, קוטג'ים, ודירות גן. ועבור כל חלל ליטל וצוות המומחים שלה דואגים לתכנן עיצוב בהתאמה אישית לצרכי הלקוח, והחלל הייעודי. כמו כן, כאשר מדובר בגינות גג, ליטל פז אוהבת "לשחק" עם התאורה וליצור מראה טבעי ומרהיב, ולשלב פרגולות וריהוט מעץ טבעי, כדי להעניק לחלל מראה ביתי ומזמין. כך או כך, עם שירותי העיצוב והאדריכלות של ליטל פז, תוכלו להיות בטוחים שגינת הגג שלכם הולכת להיות מקום הבילוי המרכזי שלכם.

דילוג לתוכן