עיצוב חדרים-כי לכל חדר יש סיפור

הבית שלנו מורכב מחדרים כאשר לכל אחד מהם יש מטרה אחרת, שימושים אחרים, ובעיקר סיפור אחר. כשמדובר בעיצוב חדרים בבית של דייר אחד, בדרך כלל יותר קל לבחור בקו עיצובי מסוים ולעשות התאמות ושינויים בהתאם לאופי החדר ורצונות הלקוח. יחד עם זאת, כאשר מדובר בבית משפחתי צריך להבין שלכל אחד יש את הסגנון האישי שלו ואת הרצונות שלו, והחדרים הפרטיים של כל אחד מהם זה החלל האישי והאינטימי שלהם, ולכן חשוב שזה יבוא לידי ביטוי בעיצוב החדר. כך או כך, עיצוב חדרים זה לא רק עבור חדרי שינה או חדרי ילדים, זה גם עבור המטבח, הסלון, חדר המקלחת, חדר העבודה, וכל חדר אחר שנמצא במבנה הבית.

שינוי העיצוב מביא להתחדשות

ראשית, חשוב לומר שניתן ואף מומלץ פעם בתקופה לרענן את העיצוב של חדרי הבית, להתחדש ולחדש, ובעיקר לעשות סדר ולהיפטר מדברים ישנים. מדוע? מכיוון שכולנו נוטים לאגור פריטים ואביזרים שאנחנו לא באמת צריכים (או אוהבים!), ועל ידי כך אנחנו לא מפנים מקום לאנרגיות חדשות וטובות יותר. מעבר לכך, שינוי הוא דבר חיובי ובפרט כאשר מדובר בעיצוב החדרים מחדש מהסיבה שזה מעורר בנו תגובה רגשית חיובית, מעודד את הפן היצירתי שלנו, ומעניק לנו תחושה של התחלה חדשה. לכן, לא מעט אנשים בוחרים להשקיע בעיצוב מחדש של חדרי השינה וחדרי הילדים שאלו החדרים הכי אישיים עבורנו. כמו כן, בעוד ששאר חדרי הבית הם חללים משותפים שנועדו "לשרת" מטרות פונקציונליות של כלל דיירי הבית(כגון המטבח, הסלון, השירותים, וכדומה), חדר השינה שלנו הוא החדר שנועד אך ורק עבורנו, והעיצוב שלו לא רק נועד לנוחיותנו, אלא הוא גם מייצג את הסגנון האישי ואת האופי שלנו.

מהו התהליך של עיצוב חדרים?

ובכן, כדי לעצב חדר מחדש חשוב תחילה למדוד את מידות החדר ולתכנן תוכנית פריסה שתנצל את החלל בצורה נכונה. לא פעם אנשים נוהגים להתמקד בבחירה של ריהוט חדש ובסוף מוצאים את עצמם עם עיצוב עמוס שגם מקטין משמעותית את החלל, וגם גורע מהאפקט של הריהוט. בשלב הבא מומלץ לבחון סגנונות עיצוב שונים ולהתמקד בקו עיצובי מנחה שמאפשר לבנות מסביבו את העיצוב כולו. שלב זה הוא חשוב מכיוון שהוא מהווה את התשתית לתכנון העיצוב, בין אם מדובר בבחירת צבעי יסוד, ריהוט, תאורה ועוד. בסופו של יום, המטרה הסופית היא לחבר בין כל האלמנטים ולהביאם לסינרגיה של אסתטיקה מרהיבה, פונקציונליות שעונה על כל הצרכים שלנו, וסגנון עיצובי שמעניק לנו תחושה של שלווה ונעימות.

עיצוב חדרים עם מעצבת פנים מקצועית

למרות שלעיתים יש חשש שמעצבי פנים לא מכירים אותנו מספיק כדי לתכנן עבורנו עיצוב אישי שמייצג אותנו ואת האופי שלנו, חשוב להבין בעיצוב של חלל יש הרבה אלמנטים משפיעים שרק אנשי מקצוע יודעים לשים לב אליהם. לדוגמא, בעוד שרובנו רואים את הרצונות שלנו אל מול המגבלות של החלל, מעצבי פנים רואים את הפוטנציאל העצום, ובכל מגבלה מזהים הזדמנות עיצובית חדשה. יחד עם זאת, מאוד חשוב שתבחרו במעצב פנים שמקשיב, מכיל, ומבין את החזון שלכם, ובעיקר עובד אתכם בשיתוף פעולה ובשקיפות מלאה

ראו עוד: עיצוב בית פרטי

דילוג לתוכן